Narzędzia Promotechu sprzedają się w Zatoce Perskiej.

1160

Kraje arabskie odczuwają skutki spadku cen ropy i marazmu na rynku inwestycji. Oznaki spowolnienia widać było na styczniowych targach SteelFab w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, w których uczestniczył białostocki Promotech.

Odbywające się w Sharjah targi SteelFab to najważniejsza wystawa branży spawalniczej na Bliskim Wschodzie. Wystawcy z różnych stron świata prezentują tam maszyny i urządzenia do cięcia i obróbki metali.
– Tegoroczna edycja targów była zdecydowanie najsłabsza od wielu lat – ocenia Bohdan Zaleski, wiceprezes Promotechu  ds. sprzedaży. – Odwiedzających było zdecydowanie mniej niż w poprzednich latach. Także międzynarodowy zasięg tych targów wydawał się znacznie mniejszy. Ciekawym zjawiskiem była nieobecność na targach kilku naszych konkurentów. Jest to moim zdaniem kolejny dowód na to, że rynek w naszej branży jest bardzo płytki

W tym roku Promotech – producent i eksporter narzędzi i automatów spawalniczych – prezentował na targach swoją podstawową ofertę maszyn, czyli wiertarki el-mag, ukosowarki i wózki spawalnicze. To właśnie na takich małych, przenośnych urządzeniach do mechanizacji prac w branży metalowej opiera się sprzedaż spółki w regionie Zatoki Perskiej.
– Ich stosunkowo  niska cena powoduje, że dość dobrze bronią się przed cięciami inwestycyjnymi – mówi Bohdan Zaleski. –  Tam, gdzie duzi producenci np. konstrukcji stalowych wstrzymują się z zakupami całkowicie zautomatyzowanych linii, nasze maszyny okazują się być przystępnym, niedrogim rozwiązaniem na czas zawirowań rynkowych.

Jak ocenia przedstawiciel Promotechu, rynki Półwyspu Arabskiego dość mocno odczuwają spadek cen ropy. Z drugiej strony niepewność gospodarcza wpływa na wstrzymywanie decyzji inwestycyjnych. W ubiegłym roku duża ilość projektów sprowadzała się jedynie do wykończania rozpoczętych wcześniej inwestycji. Kilka  tygodni temu natomiast rząd Arabii Saudyjskiej ogłosił wstrzymanie kilku miliardowych inwestycji infrastrukturalnych.
– Takie decyzje mają wpływ na naszą branżę w całym regionie – dodaje Bohdan Zaleski. –  Dlatego w tym roku nie spodziewamy się przełomowych kontraktów na rynkach arabskich. Będzie to raczej dalsze mozolne zdobywanie tych rynków małymi kroczkami.
Spółka planuje też radykalne zwiększenie nakładów na szkolenia lokalnych dystrybutorów.

– Zdajemy sobie sprawę, że efekty mogą przyjść dopiero za parę lat ale bez zdecydowanego zaangażowania w rynek nie można liczyć na interesujące wyniki – podkreśla wiceprezes Zaleski.
W tym roku Promotech wystawiał się na targach SteelFab wspólnie ze swoim partnerem handlowym, odpowiedzialnym za dystrybucję maszyn spółki na rynku ZEA.

Źródło: PROMOTECH

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj