Firma Dassault Systèmes (Euronext Paris: FR0014003TT8, DSY.PA) przedstawiła listę kluczowych umiejętności przyspieszających transformację sektora produkcyjnego, pozwalających na tworzenie zrównoważonych doświadczeń. Projektowanie z myślą o zrównoważonym rozwoju, mechatronika, produkcja addytywna, data science i inżynieria systemów oparta na modelach to jedne z głównych – i ciągle rozwijających się – obszarów, które stwarzają możliwości dla przemysłu, a także środowiska akademickiego w zakresie przygotowania pracowników do nowych oraz ewoluujących miejsc pracy w tym sektorze.
Zebrane informacje są wynikiem analizy aktywności w mediach społecznościowych przeprowadzonej na zlecenie 3DEXPERIENCE Edu firmy Dassault Systèmes. Celem było zbadanie w jaki sposób omawiane są umiejętności produkcyjne, a także jak wzmocnić ekosystem w celu zmniejszenia luki w kwalifikacjach w sektorze, który odpowiada za 41% globalnego PKB i którego transformacja stanowi dużą szansę na zminimalizowanie wpływu na środowisko oraz stworzenie bardziej zrównoważonych systemów. Od 40 lat firma Dassault Systèmes jest katalizatorem i twórcą innowacji przemysłowych, łącząc i wzmacniając wysiłki przemysłu oraz ośrodków akademickich, aby pielęgnować ideę ciągłego uczenia się, potrzebnego do dostarczania innowacji poprawiających jakość życia konsumentów, obywateli i pacjentów.
Główne wnioski z analizy dyskusji o sektorze produkcyjnym:
- Projektowanie na rzecz zrównoważonego rozwoju staje się częścią codziennych rozmów konsumentów z firmami, a instytucje akademickie starają się odgrywać rolę liderów w tej dziedzinie, prezentując krótkie programy i wykłady informacyjne.
- Tematyka związana z mechatroniką posiada najbardziej aktywną społeczność w mediach społecznościowych, a zaangażowanie w tej kwestii przewyższa wszystkie inne zestawione razem umiejętności. Pokazuje to, że poprzez umiejętne podkreślanie tematów technicznych, w dużej mierze za pomocą filmów lub innych angażujących formatów, można przyciągnąć młodszą publiczność.
- Temat wytwarzania przyrostowego, który pojawił się w 55,100 dyskusjach, obejmując ponad 278 tys. interakcji w języku angielskim, zdominowany został przez firmy i uczelnie materiałami typu: publikacje naukowe, promocyjne materiały korporacyjne czy informacje na temat innowacyjnych metod użytkowania i realizowanych projektów.
- Dyskusje dotyczące data science skupiają się na branżowych certyfikatach lub stanowiskach oferowanych dla naukowców zajmujących się danymi. Niewiele uniwersytetów i firm wypowiada się na temat tej umiejętności w mediach społecznościowych, chociaż jest ona kluczowa dla ich przyszłych biznesów.
- Niewiele jednostek czy społeczności poświęca w mediach społecznościowych swoją uwagę tematowi inżynierii systemów opartej na modelach. Widać tutaj potencjał do intensyfikacji rozmów i zwiększenia świadomości w kwestii tak istotnej dyscypliny dla przyszłości wielu branż.
„Zleciliśmy to badanie, aby poznać trendy w dyskusjach w mediach społecznościowych, także w zróżnicowanym horyzoncie interesariuszy: studentów, nauczycieli, firm, ekspertów i innych. Dzięki tej wiedzy możemy scalić nasz ekosystem, a w przyszłości pomóc uczniom i pracownikom przygotować się do efektywnej pracy zespołowej w celu rozwiązywania głównych problemów związanych ze zrównoważonym rozwojem,” powiedziała Florence Verzelen, Executive Vice President, Industry, Marketing & Sustainability w Dassault Systèmes.