Schneider Electric na 11. miejscu w rankingu Gartner’a Pracownicy w centrum digitalizacji

127

80% menadżerów wierzy, że cyfrowy łańcuch dostaw (wykorzystanie robotyki, automatyzacji, analityki oraz Internetu Rzeczy) będzie koniecznością w ciągu kolejnych lat[1]. Ponad połowa (55%) przedsiębiorców twierdzi, że Internet Rzeczy umożliwia zwiększenie przewagi nad konkurencją, a co trzeci (33%) uważa, że pozwala na wprowadzenie ulepszeń do łańcucha dostaw[2].Gartner co roku wyróżnia firmy zaangażowane we wprowadzanie nowych rozwiązań w łańcuchach dostaw – w tegorocznym rankingu Schneider Electric zajął 11. miejsce.

 Firma Gartner od piętnastu lat publikuje ranking Top 25 Supply Chain, w którym wskazuje globalnych liderów łańcucha dostaw. Analizując działania wyróżnianych firm docenia ich zaangażowanie i najlepsze praktyki także w zakresie rozwoju pracowników.

Wpływ człowieka na łańcuch dostaw

Schneider Electric w tym roku zajął 11. miejsce w rankingu Top 25 Supply Chain. Firma została doceniona za niekonwencjonalne, innowacyjne i skuteczne inicjatywy w ramach łańcucha dostaw w sektorze produkcji przemysłowej.

– Bardzo cieszymy się, że w tym roku ponownie znaleźliśmy się w rankingu Gartner Supply Chain Top 25. Wierzymy, że nasze wysiłki w zakresie transformacji w łańcuchu dostaw idą w dobrym kierunku i że to daje naszemu zespołowi inspirację do dalszego rozwoju. – mówi Mourad Tamoud, Executive Vice President, Global Supply Chain w Schneider Electric. – Nagrodę Industrial Manufacturing Supply Chainnovator odbieramy jako wyraz uznania dla naszej strategii, w której to człowiek jest na pierwszym miejscu. Podejmując działania związane z cyfrową transformacją nie zapominamy o naszych pracownikach. W końcu to ludzie są podstawą naszego łańcucha dostaw. – dodaje.

Ranking Gartnera docenia nie tylko innowacyjne rozwiązania, jakie firmy wprowadzają do łańcucha dostaw, ale także zaangażowanie liderów przemysłu w rozwój pracowników. W tegorocznym rankingu Schneider Electric został doceniony za inicjatywę transformacji cyfrowej, która rozwinęła właśnie kompetencje pracowników – tak, aby dostosować je do wymagań przyszłych procesów, związanych z produkcją i łańcuchem dostaw.

Inteligentne fabryki i rozwój kompetencji pracowników

Cyfrowe rozwiązania tworzą nową rzeczywistość zarówno wśród przedsiębiorstw, jak i pracowników. Do tej pory, w Schneider Electric ponad 50 zakładów produkcyjnych zostało przekształconych w inteligentne fabryki. Podobne plany firma ma wobec kolejnych 100 obiektów, które mają doświadczyć takich zmian do końca 2020 roku. Aby przygotować pracowników do tego procesu, Schneider Electric wdrożył strategie rozwoju ich kompetencji cyfrowych.

Strategie rozwoju kompetencji pracowników, to z jednej strony wzmocnienie ich zaangażowania w proces ciągłego uczenia i zdobywania nowych umiejętności, ale także umiejętność oceny i wykorzystania technologii w zmieniającym się środowisku pracy. W Schneider Electric – dzięki wprowadzonym zmianom – zaobserwowano wzrost zaangażowania pracowników w inteligentnych fabrykach do poziomu 72%. Dzięki nowej strategii pracownicy czują się znacznie lepiej przygotowani do cyfrowej rewolucji.

[1]Deloitte, Łańcuchy dostaw przechodzą cyfrową rewolucję

[2] Ibidem.

Źródło: Shneider Electric