Sprzedaż maszyn wzrasta nawet o 20 proc. dzięki oferowaniu klientom finansowania smart

145

Włączenie finansowania smart do oferty ma pozytywny wpływ na rozwój biznesu producentów i dostawców maszyn i urządzeń. Firmy ankietowane przez Siemens Financial Services na potrzeby raportu „How Smart Financing programs enable sales & profit”, podkreślały, że po udostępnieniu klientom tego rozwiązania ich sprzedaż zwiększyła się o około 20 proc., a zysk poprawił o prawie 25 proc. Finansowanie smart stanowi wartość dodaną dla firm-klientów, które w obecnej sytuacji gospodarczej ostrożniej podchodzą do wydawania pieniędzy. Dzięki takim rozwiązaniom, mogą one utrzymać poziom inwestycji i kontynuować budowanie przewagi konkurencyjnej. 

Inwestycje w maszyny, urządzenia i technologię są kluczowe dla utrzymania konkurencyjności przedsiębiorstw przemysłowych. Wiążą się one jednak ze sporymi nakładami finansowymi, co w okresie słabszej koniunktury jest wyzwaniem dla firm, które ostrożniej podchodzą do większych wydatków. Zarówno dla przedsiębiorstw, które potrzebują niezbędnych inwestycji, jak i dla firm oferujących maszyny, sprzęt czy technologię, rozwiązaniem mogą być programy finansowania smart.

Jak wynika z raportu Siemens Financial Services „How Smart Financing programs enable sales & profit”, wdrożenie oferty z zakresu finansowania smart zwiększa sprzedaż o około 20 proc. Co więcej, ankietowani producenci i dostawcy maszyn, sprzętu i technologii poprawili również zyski o prawie 25 proc.

                Źródło: Raport Siemens Financial Services „How Smart Financing programs enable sales & profit”.

– W sytuacji, gdy firmy coraz rzadziej myślą o inwestowaniu, programy finansowania smart okazują się być istotnym czynnikiem wyróżniającym. Nasze globalne badanie potwierdziło, że oferowanie opcji finansowania zewnętrznego jako integralnego elementu procesu sprzedaży ma pozytywny wpływ na przychody i rentowność producentów OEM oraz dostawców maszyn i urządzeń. Co więcej, stanowi wartość dodaną dla przedsiębiorców, którzy dzięki takim rozwiązaniom mogą zrealizować niezbędne inwestycje i utrzymać konkurencyjność, bez angażowania dużego kapitału. Jest to ważne zwłaszcza, gdy sytuacja gospodarcza jest bardziej wymagająca – mówi Grzegorz Jarzębski, Country Head of Sales w Siemens Financial Services w Polsce.

                  Źródło: Raport Siemens Financial Services „How Smart Financing programs enable sales & profit”.

Najnowocześniejszy sprzęt potrzebny do utrzymania konkurencyjności

Mimo że coraz więcej przedsiębiorców ma świadomość znaczenia nowych technologii w budowaniu konkurencyjności, inwestycje w ten obszar przebiegają w różnym tempie. Kluczowym wyzwaniem w tym procesie jest najczęściej zapewnienie potrzebnych funduszy, których czasami brakuje. Dlatego, gdy na horyzoncie pojawią się sygnały spowolnienia koniunktury, część przedsiębiorców opóźnia niezbędne inwestycje w czasie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wprowadź swój komentarz!
Wprowadź swoje imię