W jaki sposób firmy przemysłowe mogą podejść do pozyskiwania klientów w trudnych czasach?

325

Przez ostatnie lata w większości branż znajdowała się w fazie prosperity. Firmy rosły, projektów przybywało, dzięki temu pozostawaliśmy w ciągłym rozwoju. Aż do marca 2020 roku, kiedy pojawiła się na świecie pandemia COVID-19. Pandemia, która zmieniła wszystko. Rynki zbytu w niektórych krajach się zamknęły, projekty zostały wstrzymane, budżety ucięte a łańcuchy dostaw przerwane.

Po prawie dwóch latach od początku pandemii rynki zaczęły wracać do normalności. Aż do 24 lutego 2022, kiedy to Rosja rozpoczęła inwazję na Ukrainie. Od tego momentu sytuacja w wielu firmach produkcyjnych jest ciągle niepewna. Następstwem wojny, oprócz dalszych problemów z dostawami surowców, jest kryzys energetyczny i inflacja.

Jak zareagowały na to firmy?

Powyższymi informacjami jesteśmy bombardowani praktycznie każdego dnia. W aktualnej sytuacji wiele firm myśli o ucięciu budżetów marketingowych i próbie „przezimowania”. Jest to niestety droga donikąd. Jeśli ilość projektów i zamówień na rynku się zmniejszyła to znaczy, że Wasi konkurenci będą chcieli jeszcze bardziej niż zwykle, sprzedać tam swoje produkty.

Polski inżynier jak Lewandowski

Czy w takiej sytuacji rozsądnym jest ucięcie budżetów na dotarcie do klientów i pomoc handlowcom w zdobywaniu nowych klientów? Moim zdaniem nie. Nie piszę tego tylko jako założyciel agencji wspierającej w sprzedaży firmy przemysłowe. Piszę to jako przedsiębiorca i manager, który także musi mierzyć się z tą sytuacją.

Podczas kryzysu, stworzenie odpowiedniej strategii na pozyskiwanie klientów w branży produkcyjnej i podjęcie zaplanowanych działań może okazać się kluczowe, by Twoja firma nie tylko utrzymała się na powierzchni, ale także przynosiła większe zyski.

W tym artykule chciałbym pokazać jak w mądry sposób podejść do wydatków marketingowych, jak liczyć zwroty z inwestycji oraz które kanały marketingowe dają najlepsze rezultaty.

Kiedy pojawią się rezultaty?

Pierwszą i najbardziej kluczową sprawą jest analiza tego, kiedy dany kanał marketingowy będzie w stanie dać Wam rezultaty. Jeśli mówimy o SEO (pozycjonowanie strony internetowej), to jest to kanał marketingu z długoterminową strategią, która da efekty najwcześniej po około pół roku.  

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj