Intralogistyczne innowacje na CeMAT 2016

8

Tegoroczne targi CeMAT odbywały się pod hasłem „Inteligentne Rozwiązania Łańcucha Dostaw”. Stopień, w jakim prezentowane produkty odzwierciedlały motto nie pozostawiał wątpliwości, że upowszechnienie pojazdów autonomicznych oraz zaawansowanych systemów IT do zarządzania flotą jest wyłącznie kwestią czasu.

CeMAT po raz kolejny udowodnił, że nie ma na świecie targów o równie wysokim poziomie nasycenia funkcjonującymi w praktyce innowacjami produktowymi. Centralna rola zagadnień z zakresu oprogramowania i Przemysłu 4.0 widoczna na niemal wszystkich stoiskach oraz niespotykana nigdzie indziej „międzynarodowość” wystawców oraz gości potwierdzają wiodącą rolę wydarzenia pośród targów branży intralogistycznej – mówi dr Andreas Gruchow, członek zarządu Deutsche Messe. Słowa organizatora CeMAT znajdują odzwierciedlenie w zainteresowaniach odwiedzających. Rzeczywiście, główną atrakcję stanowiły inteligentne okulary kompletacyjne, systemy pojazdów autonomicznych oraz zrobotyzowane rozwiązania dla magazynów i linii produkcyjnych.

Automatyzacja na każdym kroku

CeMAT 2016 potwierdził rosnące oczekiwania względem produktów obsługujących rozładunek i załadunek, transport wewnętrzny, składowanie i kompletację. Urządzenia i oprogramowania muszą być dziś inteligentne, połączone, elastyczne, szybkie i wydajne. – W kontekście globalnej konkurencji, klienci mogą oczekiwać indywidualizowanych rozwiązań najwyższej jakości, dostarczanych szybciej niż kiedykolwiek wcześniej. Wprowadzając na rynek iGo neo CX 20, daliśmy im koncept pozwalający na automatyzację od ręki, dzięki któremu można znacząco zwiększyć efektywność operatorów. Autonomiczny pojazd pracuje równocześnie z człowiekiem, przynosząc istotną poprawę wydajności procesów logistycznych – mówi dr Henry Puhl, członek zarządu firmy STILL. Natychmiastowe dostarczanie pożądanych, dostosowanych do konkretnych potrzeb rozwiązań w coraz niższych cenach możliwe jest tylko przy wykorzystaniu inteligentnych systemów z zakresu Przemysłu 4.0, pozwalających na ścisłą i zautomatyzowaną integrację produkcji i logistyki.

Dotarło do nas wiele entuzjastycznych głosów, w których chwalono wystawców prezentujących innowacyjne produkty mieszczące się w kategorii „Inteligentnych Rozwiązań Łańcucha Dostaw”. Goście mieli okazję zapoznać się nie tylko ze współczesnymi rozwiązaniami dla intralogistyki, lecz także koncepcjami, na których zbudowana zostanie przyszłość naszej branży. Powszechne dążenie do realizacji idei Przemysłu 4.0 było ewidentne – mówi Sascha Schmel, członek zarządu Stowarzyszenia Transportu Wewnętrznego i Intralogistyki w obrębie Niemieckiej Federacji Inżynierów.

Dobrze rokujące spotkanie

W opinii organizatorów, targi były sukcesem nie tylko ze względu na wysoką jakość wystawców, ale także profil odwiedzających. W porównaniu z poprzednią edycją, wydarzenie przyciągnęło większy odsetek gości z zagranicy. Spoza Niemiec przyjechało 39% uczestników CeMAT (30% w 2014). Na wydarzeniu zawitali przedstawiciele krajów Unii Europejskiej (m.in. z Holandii, Polski, Włoch, Szwecji, Francji, Hiszpanii, Czech, Belgii i Wielkiej Brytanii) oraz Azji (np. Chin). – Stoisko STILL na targach CeMAT gościło tysiące osób wielu narodowości. Cieszy fakt, że stosunkowo dużą grupę stanowili Polacy – to dobry prognostyk dla rozwoju innowacyjnych metod produkcji i transportu wewnętrznego w naszym kraju. Tym bardziej, że spora część odwiedzających zadawała bardzo rzeczowe pytania, świadczące o zainteresowaniu wdrożeniem najnowszych rozwiązań w ich przedsiębiorstwach – mówi Paweł Włuka, kierownik działu marketingu STILL Polska. – Szczególnie dużo osób prosiło o informacje na temat „automatycznego partnera kompletacji” – iGo neo CX 20 – oraz STILL neXXt fleet – nowego rozwiązania z zakresu zarządzania flotą wózków widłowych. Emocje wywołała także premiera pojazdu RX 20 z baterią litowo-jonową – dodaje Włuka.

Według danych Deutsche Messe, głównym obszarem zainteresowania połowy odwiedzających były teleinformatyczne rozwiązania logistyczne. Menadżerowie najwyższego szczebla stanowili 39% gości, a 40% przybyłych przyjechało z myślą o konkretnych planach inwestycyjnych. Szacuje się, że na targach zaprezentowano 4 000 innowacyjnych produktów i nawiązano blisko milion kontaktów biznesowych.

źródło: More&More Marketing