MEPAX: MAXWELL, Maxwell Technologies prezentuje 3-woltowe ogniwo ultrakondensatora

36

Nowe 3-woltowe ogniwo ultrakondensatora wyprodukowane w technologii DuraBlue powiększa ofertę ogniw do gromadzenia energii adresowanych do transportu, elektrowni wiatrowych i konwencjonalnych sieci energetycznych.

Maxwell Technologies, jeden z czołowych producentów systemów zasilania i gromadzenia energii bazujących na ultrakondensatorach, prezentuje nowe 3-woltowe ogniwo ultrakondensatora o pojemności 3000 F, stanowiące uzupełnienie rodziny produktowej K2.

Dzięki większej o 31% mocy w porównaniu z wcześniejszymi wersjami 2,7 V o pojemności 3000 F produkowanymi w obudowach o średnicy 60 mm, użytkownicy zyskują możliwość zwiększenia mocy i energii przy tej samej objętości obudowy. Mogą też optymalizować koszty stosując mniejszą liczbę ogniw lub modułów zapewniających tą samą moc i energię.

Nowe ogniwo 3-woltowe zrealizowano w oparciu o opracowaną przez Maxwell technologię DuraBlue Advanced Shock and Vibration Technology zapewniającą trzykrotnie większą odporność na wibracje i czterokrotnie większą odporność na uderzenia od wcześniejszych modeli. Cecha ta pozwala wydłużyć czas bezawaryjnej pracy ogniw zwłaszcza w przypadku zastosowań w transporcie szynowym i autobusach hybrydowych czy też w sieciach energetycznych.
Dzięki nowemu ogniwu 3-woltowemu przemysł transportowy zyskuje sposobność modernizacji systemów w kierunku zwiększenia ich mocy, zredukowania masy silnika i zwiększenia sprawności energetycznej.
Dodatkowo, rynek energetyczny z pewnością zainteresuje możliwość zwiększenia rezerw mocy pozwalających lepiej stabilizować napięcie linii i obniżać koszty, zapewniając większy zwrot z inwestycji w systemy gromadzenia energii. Obecni użytkownicy ultrakondensatorów K2 o napięciach 2,7 i 2,85 V mogą również łatwo wykonać modernizację swoich systemów za pomocą nowych ogniw cylindrycznych o standardowej średnicy 60 mm, charakteryzujących się tym samym czasem bezawaryjnej pracy co ogniwa o napięciu 2,7 V.
“Rosnące zapotrzebowanie na większą gęstość mocy w wielu aplikacjach z zakresu transportu, elektrowni wiatrowych czy konwencjonalnych sieci energetycznych skłoniło firmę Maxwell do dodania do oferty produktów nowego ogniwa ultrakondensatora 3-woltowego,” powiedział Vishal Sapru, Research Manager i Growth Consultant z oddziału Energy & Power Systems firmy Frost & Sullivan.
“Zarówno w konfiguracji autonomicznej, jak i hybrydowej z akumulatorami, nowe ogniwo 3-woltowe pomaga obniżyć ogólny koszt i masę systemu oraz zwiększyć sprawność energetyczną. Ten nowy produkt może zmienić układ sił w całym przemyśle ultrakondensatorów.”
“Większa moc uzyskana przy tych samych wymiarach zewnętrznych w połączeniu z dużymi zdolnościami produkcyjnymi firmy Maxwell zwiększa nasze zaangażowanie w dostarczanie najlepszych jakościowo produktów klientom, zwłaszcza tym prowadzącym działalność w sektorze transportowym, elektrowni wiatrowych i w energetyki konwencjonalnej,” powiedział Dr. Franz Fink, prezes i dyrektor generalny Maxwell Technologies. “Dodanie 3-woltowego ultrakondensatora do naszej linii produktów zapewnia klientom elastyczność przy realizacji aplikacji wysokonapięciowych i ekonomicznych przy równoczesnej redukcji masy i zwiększeniu zwrotów z inwestycji.”
Ultrakondensatory Maxwell różnią się od zwykłych akumulatorów tym, że przechowują energię w polu elektrycznym większym niż w przypadku kondensatorów, co zapewnia ich większą pojemność. Elektrostatyczny mechanizm gromadzenia energii pozwala na bardzo szybkie rozładowanie i naładowanie ogniwa, następujące w przeciągu ułamka sekundy. Ultrakondensatory Maxwell pracują niezawodnie w szerokim zakresie temperatur otoczenia od -40 do +65 C. Ich długowieczność oznacza, że klienci mogą oczekiwać niezawodnej pracy przez setki lub tysiące cykli w warunkach wibracji i udarów mechanicznych bez pogorszenia parametrów. Firma Maxwell oferuje ogniwa o pojemności od 1 do 3.400 F oraz moduły multi-cell o napięciach od 16 do 160 V. Ultrakondensatory dostarczają większą moc niezależnie od tego czy są stosowane wraz z akumulatorami czy niezależnie od nich. Znalazły już wiele zastosowań w pojazdach, elektronice użytkowej, transporcie itp.