Rozwój fabryki Robert Bosch we Wrocławiu w 2013 roku i prognozy na przyszłość

17

Christian Kolzem, dyrektor fabryki układów hamulcowych Robert Bosch we Wrocławiu opisał podczas specjalnego spotkania aktualną sytuację oraz perspektywy rozwoju fabryki Bosch we Wrocławiu, w której są produkowane komponenty dla działu Bosch Chassis Systems Control – Actuation.

Rok 2013 był bardzo udany dla wrocławskiej fabryki, ponieważ zwiększono produkcję. Porównując lata 2012 i 2013, udało się zwiększyć produkcję układów wspomagania siły hamowania z 1,3 mln do 1,5 mln szt., nie licząc dostaw dla rynku części zamiennych. W 2014 r. planuje się wyprodukować 2,1 mln szt. układów wspomagania siły hamowania, co stanowi potwierdzenie ścieżki wzrostu zapowiedzianej rok wcześniej.

Wraz ze wzrostem produkcji, zwiększyła się także liczba pracowników, do 465 osób w maju 2014. Dodatkowo, planowane są kolejne inwestycje: 21 mln zł na przygotowanie fabryki do wzrostu produkcji w przyszłości.

Podstawą obecnego i przyszłego wzrostu ma być solidne i zdywersyfikowane portfolio odbiorców. Fabryka ściśle współpracuje nad rozwiązaniami poprawiającymi bezpieczeństwo na drogach z takimi producentami, jak BMW, Citroen, Fiat, Ford, Nissan, Opel/GM, Peugeot, Renault, Suzuki oraz Toyota.

Rok 2013 fabryka może zaliczyć do bardzo pracowitych. Wprowadzono 32 nowe numery katalogowe oraz nowe produkty. Nie odnotowano przy tym zwrotów, co można uznać za symbol jakości. Najważniejszymi z wprowadzonych produktów są pompy hamulcowe typu tandem (TMC) dla układu iBooster w modelach VW eUp oraz Porsche Spyder.

Bardzo ważnym wydarzeniem było także wprowadzenie aluminiowego układu wspomagania siły hamowania (Tie Rod 4 Tandem Aluminum Power Brake) dla modeli BMW i3 oraz i8. Dzięki zastosowaniu aluminium udało się obniżyć wagę układu wspomagania siły hamowania o 30%, co pomaga poprawić efektywność spalania paliwa oraz zmniejszyć emisję CO2. Do produktów najnowszej generacji należy również układ wspomagania siły hamowania Tie Rod 4 Single dla modeli Nissan Qashqai oraz BMW Mini Cooper.

W roku 2013 fabryka we Wrocławiu skupiła się również na transformacji zgodnie z zasadami Lean Production. Zainicjowano działania w obszarze Bosch Production System, co ma na celu zwiększenie aktywności biznesowej zakładu i wsparcie przyszłego wzrostu. Bosch Production System jest powiązany z systemem produkcyjnym Toyoty.

Kolejnym kamieniem milowym w 2013 r., bylo rozpoczęcie działania wyspecjalizowanego zespołu prototypowni WwP, który – dysponujący dedykowanym sprzętem – koncentruje się na spełnianiu oczekiwań klientów, na wszystkich etapach opracowywania prototypów oraz we wszystkich aspektach z tym związanych.

W 2014 roku wprowadzono na rynek kolejne 24 numery katalogowe, wśród nich układ wspomagania siły hamowania Tie Rod 4 Single dla koncernu TPCA, nowe produkty dla BMW, Fiata, Renault, Iveco i wielu innych producentów.

www.bosch.pl