Punkt Diagnostyczny Comarch – wsparcie medyczne dla zakładów produkcyjnych

418

W dobie pandemii wiele firm boryka się z  problemy przestojów produkcji. Wykrycie choćby kilku przypadków zachorowań na COVID-19 wpływa na funkcjonowanie całej firmy. O ile prościej byłoby, gdyby pracownik zweryfikował swój stan zdrowia zanim zajmie stanowisko pracy i stanie się potencjalnym zagrożeniem dla innych. Wystarczy wdrożyć jedno rozwiązanie.

Czym jest mobilny Punkt Diagnostyczny od Comarch?

Jest to przenośne, kompaktowe rozwiązanie, które składa się z walizki, w której znajdują się urządzenia medyczne oraz tablet. Za pomocą zestawu pacjent dokonuje pomiarów, które następnie zapisywane są w aplikacji. Poprzez tablet i znajdujące się na nim oprogramowanie może połączyć się z lekarzem z Centrum Medycznego iMed24 (połączenie możliwe jest z każdego miejsca w Polsce) i skorzystać z wideokonsultacji. W Punkcie Diagnostycznym można wykonać pomiar:

  • Temperatury ciała
  • Natlenowania krwi
  • Event EKG
  • Masy ciała
  • Ciśnienia tętniczego krwi

Pomiar temperatury ciała jest szczególnie przydatny we wstępnym określeniu, czy ma  do czynienia ze stanem zapalnym w organizmie, który finalnie może okazać się COVID-19.

Jakie korzyści ma Pracodawca posiadający Punkt Diagnostyczny?

  1. Jedną z głównych zalet wdrożenia w zakładzie produkcyjnym Punktu Diagnostycznego jest zniwelowanie niebezpieczeństwa przestoju produkcji. Jest to realne zagrożenie w czasie pandemii koronawirusa.
  2. Punkt Diagnostyczny pozwala badać się pracownikom w miejscu pracy bez konieczności udawania się do placówki medycznej w której ryzyko zakażenia koronawirusem się zwiększa. Jest zatem bardziej komfortowy zarówno dla pracownika, jak i pracodawcy. Nie oznacza to, że kontakt z lekarzem jest wyeliminowany, przeciwnie został zastąpiony bezpieczniejszą formą, czyli zdalnymi konsultacjami, które możliwe są dzięki platformie informatycznej Comarch e-Care, która jest certyfikowanym wyrobem medycznym. Do niej spływają wszelkie pomiary z urządzeń znajdujących się w mobilnym punkcie.
  3. Kontaktując się lekarzem w ramach mobilnego Punktu Diagnostycznego Comarch pracownicy mogą uzyskać e-zwolnienie lekarskie i e-receptę.
  4. Rozwiązanie to nie jest pomocne wyłącznie w czasie zwiększonego ryzyka zakażeń spowodowanego koronawirusem, ale może stanowić stały element wyposażenia firmy, która może świadczyć benefity zdrowotne pracownikom w innowacyjny sposób. Poprzez mobilny Punkt Diagnostyczny pracownicy mogą wykonać nawet część badań okresowych.
  5. Pracodawca poprzez nowatorskie rozwiązania, jak mobilny Punkt Diagnostyczny może pracować nad listą benefitów pozapłacowych dla swoich pracowników przy jednoczesnym zmniejszeniu kosztów za opiekę zdrowotną.

Model funkcjonowania Punktu Diagnostycznego

Każda firma może się zaopatrzyć w mobilną wersję Punktu Diagnostycznego i zaprosić pracowników do samodzielnych badań na miejscu w firmie, bez zbędnego przemieszczania się. Jest to szczególnie istotne w dobie pandemii koronawirusa. Przychodnie, szpitale są miejscem, w którym zakażalność COVID-19 jest na wysokim poziomie.  Pracownicy mogą połączyć się bezpośrednio z punktu z lekarzem i skonsultować np. niepokojące wyniki. Otrzymają oni także raport na swój adres e-mail. Do wyników ma dostęp tylko pracownik. W łatwy sposób może kontrolować swój stan zdrowia, a pracodawca nie traci na nieuzasadnionej absencji chorobowej pracowników.

Pobierz darmowy materiał o Punkcie Diagnostycznym: https://bit.ly/punkt_diagnostyczny_dla_przemyslu

www.comarch.pl

Obserwuj profile Comarch na: