Bezstresowe rozwiązywanie problemów z łożyskami dzięki aplikacji Bearing Doctor NSK

11

Producent łożysk NSK udostępnił do pobrania nową, darmową aplikację dla inżynierów ds. utrzymania ruchu i techników zajmujących się rozwiązywaniem problemów z łożyskami tocznymi zainstalowanymi w maszynach i wyposażeniu produkcyjnym.

Aplikacja Bearing Doctor, przeznaczona dla smartfonów i tabletów, została zaprojektowana w celu ułatwienia identyfikacji problemów na wczesnym etapie, co umożliwia podjęcie środków zaradczych przed wystąpieniem kosztownych uszkodzeń. Gdy dojdzie do uszkodzenia łożyska w trakcie pracy maszyny lub innego wyposażenia produkcyjnego, cały system może zostać unieruchomiony lub będzie działał nieprawidłowo, prowadząc w konsekwencji do niezaplanowanych przestojów i strat produkcyjnych oraz konieczności przeprowadzania drogich napraw. Niemniej jednak, używając aplikacji NSK Bearing Doctor, inżynierowie i technicy mogą łatwo znaleźć informacje na temat właściwej obsługi, montażu, smarowania i konserwacji, co pozwala zapobiegać przedwczesnym uszkodzeniom łożysk.

Przykładowo, właściwy montaż wpływa na precyzję pracy łożyska, jego żywotność i wydajność, natomiast wybór środka smarnego (smar lub olej) musi zawsze być odpowiedni do warunków aplikacji i celu zastosowania. Istnieje wiele różnych mechanizmów uszkodzeń, które mogą dotyczyć łożysk tocznych, takich jak złuszczanie, mikro złuszczanie, zarysowania, przytarcia smugowe, odłamania, wgniecenia, wżery korozyjne, korozja cierna oraz zjawisko pełzania. Aby uprościć zadanie, aplikacja Bearing Doctor zapewnia kolorowe zdjęcia typowych uszkodzeń łożysk, co pozwala na precyzyjną identyfikację uszkodzeń.  Dzięki tym informacjom możliwe jest odkrycie potencjalnych przyczyn uszkodzeń.

Aplikacja zawiera także nagrania dźwięków generowanych przez różne typy łożysk w trakcie pracy.  To pozwala z kolei użytkownikom porównywać nagrania z dźwiękami wydawanymi przez łożyska, które są podejrzewane o wystąpienie uszkodzenia.

 Aplikacja Bearing Doctor została zaprojektowana dla inżynierów/techników i specjalistów w zakresie usług/sprzedaży, obsługi klienta oraz wsparcia technicznego/konserwacji. Jest dostępna w języku angielskim i może być używana na urządzeniach mobilnych z systemem Android oraz iOS. Przydatne linki można znaleźć na stronie www.nskeurope.com/apps-30.htm  lub na stronie platformy szkoleniowej Akademia NSK (www.nskacademy.com).

Więcej informacji: www.nsk.com