Technologie głosowe, czyli mówiący magazyn i nie tylko

945

Technologie głosowe znajdują coraz częstsze zastosowanie nie tylko w życiu prywatnym, ale przede wszystkim w biznesie znacznie przyśpieszając i upraszczając procesy logistyczne, handlowe czy produkcyjne. Są one używane przez ponad milion pracowników mobilnych na całym świecie bez względu na ich lokalny dialekt czy akcent.

Innowacje w zakresie technologii głosowych doskonale sprawdzają się w centrach dystrybucji. Jednym z zastosowań technologii VOICE jest tzw. ruchoma stacja pracownicza. Jest to aplikacja, która doskonale sprawdza się przy obsłudze internetowych zamówień towarów, które nieustannie napływają. Rozwiązanie to redukuje dystans, który pracownik musiał pokonać od stacji pracowniczej, gdzie tradycyjnie otrzymywał informacje o zamówieniu, do miejsca jego realizacji. Technologie głosowe zmniejszają czas obsługi zamówienia nawet o 20%. Dialog pomiędzy użytkownikiem, a systemem sterowania głosem polega na wymianie komend głosowych, za pomocą terminali głosowych. Pracownicy wyposażeni w terminale głosowe mogą szybciej oraz efektywniej realizować operacje magazynowe. Pracownik kierowany jest głosowo w odpowiednie miejsce w magazynie, a następnie otrzymuje informacje potrzebne do realizacji zamówienia. W celu weryfikacji, pracownik potwierdza kolejne kroki operacji, podając np. cyfry z kodów lokalizacji. Dzięki takiemu rozwiązaniu baza danych aktualizowana jest na bieżąco.

Rozwiązanie typu VMT (ang. Vehicle Mount Talkman- Terminal wspomagający obsługę pojazdów podnośnikowych) znacznie przyśpieszają procesy logistyczne w magazynach. Urządzenia typu VMT mogą być używane na wielu sprzętach występujących w centrach dystrybucji, takich jak np. wózki widłowe. Bezprzewodowy zestaw słuchawkowy umożliwia swobodne poruszanie się po obszarze magazynu. Urządzenia VMT pozwalają operatorom wózków widłowych podnosić, przewozić oraz odstawiać towary na właściwe miejsce bez konieczności ręcznego wprowadzania danych do systemu. Dodatkowo urządzenia bezprzewodowe są bardzo wygodne i umożliwiają szybkie i swobodne ruchy głowy, dzięki czemu pracownik nadal kontroluje przewożony ładunek. Technologie głosowe w centrach dystrybucyjnych eliminują konieczność ręcznego skanowania towarów bądź materiałów w celu ich identyfikacji.

 

Z osiągnięć technologii głosowych korzysta wiele branż, np. przemysł odzieżowy czy spożywczy. Wiele światowych marek takich jak Prada czy Chanel zdecydowało się na implementację VOICE zwiększając dokładność realizacji zamówień do 99.99% oraz zmniejszając koszta związane z obsługą logistyczną zamówień. Wychodząc naprzeciw wysokim oczekiwaniom swoich klientów, giganty branży spożywczej takie jak Coca-Cola oraz Pepsi również zdecydowały się na wdrożenie technologii głosowych w celu optymalizacji działań logistycznych, zapewniając terminową dostawę produktów.

Rozwiązania głosowe sprawdzają się doskonale nie tylko w biznesie czy logistyce. Technologia zamiany wypowiadanych słów na tekst (ang. ARS- Automatic Speech Recognition) znalazła zastosowanie między innymi w sądownictwie. Systemy głosowe ułatwiają dyktowanie oraz wyszukują słowa kluczowe w nagraniach, pomagając szybciej i łatwiej tworzyć dokumentację prawniczą.

Medycyna również korzysta z nowoczesnych rozwiązań głosowych. Zamieniające mowę w tekst systemy kompatybilne są ze słownikami specjalistycznymi, dostosowanymi do potrzeb medycznych. Technologia głosowa doskonale sprawdza się przy zautomatyzowanej obsłudze pacjenta, udzielając informacji lub uzyskując dane od pacjentów.

Wiele firm, które zdecydowały się wprowadzenie rozwiązań głosowych potwierdziło, że inwestycja zwróciła się całkowicie w przeciągu 9-12 miesięcy od momentu wdrożenia.

Źródło: www.optidata.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj