Procedura ładownia pojazdu elektrycznego wymaga systematycznego podejścia do kwestii bezpieczeństwa w kwestii ochrony przeciwporażeniowej. Dlatego właśnie włoska firma FRER wyprodukowała moduł monitorowania prądu różnicowego (RDC-M). W stacjach ładowania prądem przemiennym podłączonych na stałe do sieci elektrycznej (tryb 3 zgodnie z IEC 61851-1) wymagana jest obecność różnicowego urządzenia do wykrywania prądu stałego (RDC-DD).
To urządzenie musi być w stanie przerwać proceszasilania pojazdu elektrycznego (EV) w przypadku, gdy prąd ten jest równy lub większy niż 6 mA. To urządzenie monitorujące musi być wykonane zgodnie z normami IEC 62955 i ma na celu zagwarantowanie prawidłowego działania zabezpieczeń różnicowych typu A lub F zainstalowanych przed stacją ładującą. W przeciwnym razie zabezpieczenia różnicowe mogłyby zostać „oślepione” przez obecność nadmiernej składowej stałej. FRER od wielu lat jest liderem na rynku w dziedzinie zabezpieczeń różnicowych dla urządzeń wrażliwych na prąd zmienny (typ A i typ F) lub tych wrażliwych na prąd stały (typ B).
Dzięki temu doświadczeniu FRER opracował moduł monitorowania prądu różnicowego (RDC-M). Moduł ten, gdy jest elektrycznie połączony z różnicowym urządzeniem zabezpieczającym (wyłącznikiem różnicowoprądowym) lub urządzeniem wyłączającym (stycznikami), realizuje funkcjonalność urządzenia do monitorowania prądu resztkowego (RDC-MD) w pełnej zgodności z wyżej wymienionymi normami IEC62955.
Moduł monitorujący XTDB022 został opracowany na podstawie specyfikacji jednego z największych światowych producentów stacji ładowania EV. Jest on wyposażony w:
- duży otwór o średnicy 22,5 mm do przeprowadzenia przez niego przewodu, zachowując bardzo ograniczony wymiar całkowity,
- złącze JST, które sprawia, że instalacja jest szybka i łatwa,
- diodę LED, która wskazuje stan pracy systemu.
Wszystkie charakterystyki pracy, takie jak czasy prądu i interwencji, tryb testowania i resetowania, typ wyjścia – przekaźnik lub półprzewodnikowy -, wskaźniki stanu i inne zostały zaprojektowane tak, aby można je było dostosować do specyficznych potrzeb producenta i stacji ładującej.
Źródło: Dacpol