Elektromobilność to już nie tylko futurystyczny projekt. Wiele firm motoryzacyjnych przestawiło swoją produkcję na samochody elektryczne lub hybrydy. Teraz wyzwaniem jest powstanie infrastruktury koniecznej do szybkiego i bezproblemowego ładowania. Podejmuje je polska firma ZPUE S. A., która właśnie otworzyła w Pszczynie Centrum Elektromobilności.
Ogólnodostępny licznik elektromobilności pokazuje, że właśnie zbliżmy się do 30 tysięcy samochodów z napędem elektrycznym na polskich drogach. Przez ostatnie dwa lata liczba osobowych EV przypadających na jedną stację ładowania wzrosła ponad dwukrotnie. Dlatego potrzebujemy decyzji i działań wspierających rozwój infrastruktury ładowania. Jest to filar elektromobilności i gwarancja zmiany statusu pojazdu elektrycznego z ciekawostki na rozwiązanie powszechnie dostępne. Aby wesprzeć ten proces ZPUE S. A., rodzinna firma z centralą we Włoszczowie, w nowo otwartym pierwszym całkowicie polskim Centrum Elektromobilności w Pszczynie będzie produkować 1000 stacji ładowania pojazdów elektrycznych rocznie. A to dopiero pierwszy z trzech etapów rozbudowy tego zakładu produkcyjnego, z którego docelowo będzie wyjeżdżać 5000 stacji rocznie.
Firma ZPUE S.A. dzięki innowacjom i poszukiwaniu nowych rozwiązań jest liderem na rynku zaawansowanych urządzeń elektroenergetycznych w Polsce i za granicą. Właśnie wkracza w 35 rok działalności, swoje urządzenia eksportuje do trzydziestu krajów na świecie. ZPUE S.A. ma w Polsce pięć fabryk, zatrudnia blisko 3000 pracowników. Błyskawicznie zauważa i reaguje na zmiany zachodzące w gospodarce oraz tworzy nowe trendy, dlatego Pszczyna została wybrana na kluczowe miejsce produkcji ładowarek do EV. Dlaczego właśnie to miasto? Z powodu bardzo dobrej lokalizacji zarówno dla wymogów logistyki krajowej jak i międzynarodowej.

Technologiczna przewaga ładowarek od ZPUE S.A.
W pierwszym polskim Centrum Elektromobilności będą produkowane ładowarki samochodowe typu EV-C, które oferują moc ładowania do 150 kW. Są zasilane prądem stałym, pozwalającym na szybkie ładowanie pojazdów elektrycznych. Zostały zaprojektowane tak, by dało się je łatwo skalować. Można więc zamówić dla firmy stacje DC o mocy 50 kW, a kiedy będzie potrzeba jej zwiększenia, to nie ma konieczności wymiany urzadzenia, ponieważ w tej samej ładowarce można podwoić czy potroić moc.