Bezpośrednie napędy hydrauliczne – proste, modułowe i niezawodne rozwiązania dla inżynierii lądowej i wodnej

36

Inżynieria lądowa i wodna, nawet jeśli korzysta z najnowocześniejszych rozwiązań, bazuje na tradycji. Chociaż projekty są coraz bardziej nowatorskie, podstawowe zasady mechaniczne wielu rozwiązań — takich jak mosty, śluzy czy zapory przeciwpowodziowe — pozostają niezmienne od wielu dziesięcioleci, a nawet stuleci. To samo można powiedzieć o stosowanej technologii napędów. Jednak istnieją powody, by przyjrzeć się napędom innym niż elektromechaniczne.

System bezpośredniego napędu hydraulicznego zawiera jeden lub więcej silników hydraulicznych montowanych bezpośrednio na napędzanym wale. W odróżnieniu od innych rodzajów napędu, system taki nie potrzebuje fundamentów, przekładni ani podatnych na uszkodzenia sprzęgieł, dzięki czemu cały napęd jest prosty i bardzo niezawodny. Moment obrotowy i kierunek obrotu silnika są wyznaczane przez szybkodziałające pompy hydrauliczne zamontowane w jednostce napędowej i napędzane silnikiem indukcyjnym AC ze stałą prędkością obrotową. Jednostka napędowa zapewnia zmienny przepływ oleju uzależniony od sygnału sterującego, co pozwala na pracę silnika z dowolną prędkością — w dopuszczalnym zakresie, ale poza tym bez żadnych ograniczeń. Całość nadzoruje układ sterująco-monitorujący, który zapewnia bezpieczne, płynne i zoptymalizowane funkcjonowanie napędu.

Zmienny przepływ oleju i precyzyjne sterowanie sprawiają, że bezpośredni napęd hydrauliczny cechuje się płynnym przyspieszaniem i zwalnianiem oraz bardzo dokładnym pozycjonowaniem.

Więcej informacji: www.boschrexroth.pl