DHC – Diesel Hydraulic Control: Wyższa dynamika przy niższych prędkościach obrotu

9

Interesującą propozycją dla maszyn budowlanych jest hydrostatyczny napęd układu jazdy z wykorzystaniem układu DHC. W skład układu wchodzą standardowe komponenty, jednostki wielotłokowe o wysokim ciśnieniu pracy: pompy hydrauliczne typu A4VG serii 40 i silniki hydrauliczne typu A6VM serii 71 oraz elektronika Bodas typu RC wraz z oprogramowaniem.

DHC to inteligentne połączenie sterowania silnika spalinowego i hydrauliki.

Hydrauliczny napęd jazdy informuje z wyprzedzeniem silnik spalinowy o obciążeniu, a ten przewidująco pracuje tak, aby nie dopuścić do znacznych wahnięć prędkości obrotowej. Hydraulika i silnik spalinowy komunikują się nawzajem poprzez magistralę CAN i współdziałają, aby zużycie i emisja spalin pozostała na niskim poziomie, przy jednoczesnym zachowaniu zadawalającej dynamiki układów.

Układ identyfikuje cykliczne wymagania hydrauliki układu jazdy wyliczając z charakterystyki DHC optymalny punkt pracy dla silnika spalinowego i komponentów hydrauliki. Charakterystyka DHC powstaje poprzez nałożenie charakterystyki pracy silnika spalinowego oraz hydrauliki układu napędowego jazdy. Charakterystyka DHC przedstawia zatem specyficzne dla danej maszyny zależności prędkości obrotowej, współczynnika sprawności i momentu obrotowego.

Bosch Rexroth oferuje kompleksowe rozwiązania w zakresie hydrauliki i elektroniki „z jednej ręki”. Odpowiedni dobór i powiązanie elementów obu układów daje ogromne możliwości w uzyskaniu optymalnych i spełniających oczekiwania klientów parametrów specyficznych dla danej maszyny. Bosch Rexroth jako jeden z niewielu producentów oferuje inteligentne rozwiązania, które sprawiają, że aplikacje dla maszyn samojezdnych staja się bardziej „wydajne” i przyjazne dla środowiska.

źródło: http://www.boschrexroth.pl