Optymalizacja konstrukcji silników asynchronicznych IE3

314

Modernizacja nie zmienia jakichkolwiek parametrów elektrycznych ani wymiarów zewnętrznych asynchronicznych silników IE3 NORD DRIVESYSTEMS. Nie dokonując żadnych regulacji, można ich bezproblemowo używać w już istniejących aplikacjach z napędami IE3 NORD. Zoptymalizowany kształt żeber chłodzących, wentylator zmodernizowany pod kątem łatwiejszego montażu i nowa ulepszona osłona wentylatora umożliwiają bardziej wydajne rozpraszanie ciepła i prostszy montaż. Osłona wentylatora może być łatwo zamontowana w przypadku zastosowania przetwornicy częstotliwości zamontowanej na napędzie.

Nowa konstrukcja żeber chłodzących umożliwia niezakłócony przepływ powietrza wokół przeprojektowanej skrzynki zaciskowej. Nie ma ona ostrych krawędzi i narożników oraz posiada wzmocnione łapy, zapewniające lepszą stabilność silnika. Innym ważnym elementem jest zoptymalizowany montaż enkodera inkrementalnego. Ze względu na montaż pod osłoną wentylatora enkoder przyrostowy jest w pełni odporny na wstrząsy i nie znajduje się w strumieniu powietrza, co także poprawia wydajność chłodzenia. Usprawnienie montażu było możliwe również dzięki wałkowi w wykonaniu plug-on.

Źródło: Nord Napędy sp. Z o.o.
Zdjęcie główne: NORD zmodernizował konstrukcję uznanych silników asynchronicznych IE3 o liczne detale, które ułatwiają montaż i poprawiają chłodzenie.