Pod koniec marca 300 topowych managerów IT w Grupie Bosch przyjechało do Warszawy na doroczne spotkanie IT Forum. Podczas organizowanego co roku w innej lokalizacji na świecie IT Forum, dyskutuje się o strategii i planuje działania na kolejne lata. Ważnym aspektem jest również wymiana wiedzy, wzajemna inspiracja i oczywiście networking.
Według uczestników IT Forum, w świecie zintegrowanym z internetem wartość rozwiązań IT nieustannie rośnie, ponieważ stanowią one niezbędny element nowoczesnych produktów oraz towarzyszących im usług. Dlatego w Grupie Bosch trwa konsekwentna reorganizacja IT, która odgrywa kluczową rolę w strategii Boscha. Aktualnie dział IT w Grupie Bosch na świecie zatrudnia prawie 8 000 osób na całym świecie. Jest to związane ze strategiczną transformacją którą przechodzi koncern, stając się wiodącym przedsiębiorstwem działającym w obszarze IoT (Internetu Rzeczy). Do roku 2020 Bosch chce podłączyć do internetu każdy swój elektroniczny produkt i rozwijać powiązane z nimi usługi. W tym celu niezbędna jest ścisła współpraca działów branżowych z działem IT.
W tegorocznym IT Forum wziął udział szef globalnego działu IT Bosch, dr. Elmar Pritsch, który w ub. roku otrzymał tytuł „CIO roku 2017” w kategorii dużych przedsiębiorstw, przyznawany przez wiodące niemieckie magazyny branży komputerowej. Jury uhonorowało wkład dr. Pritscha i jego zespołu w proces transformacji, dzięki której Bosch staje się wiodącym dostawcą w obszarze Internetu rzeczy (IoT).
Mocna pozycja Bosch w obszarze IoT
Koncern Bosch jest wyjątkowo dobrze przygotowany, aby osiągnąć sukces w obszarze IoT, ponieważ oprócz oprogramowania i usług, oferuje także produkowane przez siebie czujniki i rozwiązania dla wszystkich głównych domen IoT: inteligentnych domów (Smart Home), inteligentnych miast (Smart City), zintegrowanej mobilności (Connected Mobility) oraz Przemysłu 4.0.
Celem strategicznym firmy Bosch jest kreowanie zintegrowanych rozwiązań dla mobilności, produkcji, systemów energetycznych oraz budynków. Przedsiębiorstwo wchodzi na nowe, perspektywiczne rynki takie jak Smart Home. Równocześnie Bosch wykorzystuje wszystkie szanse, które integracja z internetem oferuje także na tradycyjnych rynkach, takich jak transport. W tym celu Bosch realizuje program „3S“ – (Sensors, Software, Services) obejmujący czujniki, oprogramowanie i usługi. Przy okazji opracowywania oraz realizacji usług i rozwiązań dla świata zintegrowanego w internecie, Bosch korzysta ze swoich kompetencji w dziedzinie oprogramowania i technologii czujników, ale także z szerokiej dywersyfikacji swojej działalności.
Źródło: BOSCH