Już nie outsourcing a Managed Services

945

Dynamicznie zmieniający się rynek oraz stale rosnące potrzeby firm w zakresie IT, powodują, że tradycyjnie rozumiany outsourcing traci na znaczeniu, a jego miejsce zajmują usługi Managed Services. Czym charakteryzuje się ten model prowadzenia projektu i dlaczego staje się coraz bardziej pożądanym rodzajem współpracy?

Managed Services (usługi zarządzane) to nowy model outsourcingu usług IT, który polega na kompleksowej obsłudze wydzielonego obszaru IT klienta. Usługodawca zapewnia zespół specjalistów i menedżerów, którzy przejmują zarządzanie wskazanym przez klienta obszarem, mają większy niż w przypadku tradycyjnego outsourcingu wpływ na cały projekt, i ponoszą przed klientem pełną odpowiedzialność za jego realizację.

Rosnące zapotrzebowanie

O rosnącej popularności tego modelu świadczenia usług IT decyduje m.in. fakt, że mogą one całkowicie odciążyć firmowy zespół od wykonywania zadań związanych z danym projektem czy obszarem działania przedsiębiorstwa – klient widzi jedynie efekt końcowy, bez konieczności angażowania swoich pracowników w realizację prac. Jednocześnie, dedykowany przez usługodawcę zespół specjalistów na bieżąco informuje klienta o postępach w projekcie i zakończeniu jego poszczególnych etapów.

Usługi Managed Services są coraz bardziej pożądanym przez firmy modelem współpracy, co potwierdza nie tylko stale rosnąca liczba zlecanych nam prac, ale także dynamiczny rozwój naszego zespołu. Na początku 2015 roku liczył kilkadziesiąt osób, a w niespełna rok, ze względu na duże zainteresowanie rynku usługami zarządzanymi, musieliśmy zwiększyć zatrudnienie do prawie 300 pracowników. To doskonale obrazuje w jakim kierunku zmierza rynek i jak zmieniają się potrzeby klientów – mówi Tomasz Tywoniuk, Dyrektor Sprzedaży, z Transition Technologies Managed Services, spółki wchodzącej w skład Grupy Kapitałowej Transition Technologies S.A.

Od chmury po kompleksową obsługę

Jak zauważa ekspert, świadczenie usług w modelu Managed Services musi opierać się przede wszystkim na dojrzałej relacji z klientem. Oddanie na zewnątrz tak newralgicznego obszaru jakim jest IT, wymaga zaufania i partnerstwa. W ramach Managed Services przykładowo obsługujemy chmurę lub kilka chmur klienta, świadczymy specjalistyczne usługi w ramach realizowanych projektów wraz z obsługą menadżerską, od początku do końca odpowiadając za prawidłowy przebieg wdrożenia – mówi Tomasz Tywoniuk.

Obopólne korzyści

Przeniesienie odpowiedzialności za dany obszar IT na firmę zewnętrzną dysponującą zespołem specjalistów wiąże się z realnymi korzyściami zarówno dla klienta, jak i usługodawcy. Korzystanie z usług w modelu Managed Services pozwala przedsiębiorstwom na oszczędność czasu, środków finansowych oraz energii, które musieliby poświęcić na realizację projektu w ramach własnego zespołu. Korzyści z takiego modelu współpracy dostrzegają również sami usługodawcy. Firma wykonująca zlecenie zyskuje swobodę działań i tym samym ma większy wpływ na przebieg prac. Ponieważ wszystkie osoby zaangażowane w projekt należą do jednego zespołu i często pracują w tym samym pomieszczeniu, komunikacja pomiędzy menadżerami a zespołem programistów odbywa się w sposób płynny, co znacznie ułatwia realizację zadań.

źródło: Monday PR

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj