Komputronik Biznes dla Berlitz – migracja zasobów i outsourcing IT

32

Komputronik Biznes zrealizował projekt przeniesienia zasobów informatycznych polskiego oddziału Berlitz do nowego Data Center, zlokalizowanego we Frankfurcie. Migracja była pierwszym etapem długoterminowej współpracy w ramach usługi outsourcingu IT.

Berlitz to firma edukacyjno – szkoleniowa,obecna w 73 krajach, w tym w Polsce. Jest światowym liderem na rynku szkoleń językowych, kulturowych i biznesowych. Jej oferta skierowana jest zarówno do klientów indywidualnych, jak i do firm, w tym także największych korporacji. Ze względu na szeroką grupę docelową, nauka może odbywać się w każdym możliwym formacie i za pośrednictwem wielu kanałów, takich jak szkoły językowe, lekcje indywidulane lub grupowe, Internet, urządzenia mobilnie. W Polsce Berlitz ma obecnie 9 aktywnych szkół.

Firma Berlitz zdecydowała się na przeniesienie swoich zasobów informatycznych z Polski do nowego Data Center we Frankfurcie. Projekt ten zakładał migrację środowiska IT wraz z przepięciem kont użytkowników. Ze względu na specyfikę działania Berlitz oraz konieczność zachowania nieprzerwanej pracy biur, cały proces był skomplikowany technicznie i logistycznie. Zrealizowali go doświadczeni w projektach międzynarodowych technicy i inżynierowie Komputronik Biznes, przy zdalnej współpracy z przedstawicielami działu IT w Niemczech, odpowiedzialnymi za projekt z ramienia Klienta.

Migracja do nowego data center przebiegła sprawnie i zgodnie z planem. Chcieliśmy uniknąć przestojów w pracy biur. Jasne stało się dla nas, że zyskaliśmy partnera technicznego, który szybko poznał nasze środowisko informatyczne, nauczył się jak pracujemy i zrozumiał nasze potrzeby oraz procesy biznesowe. Dlatego powierzyliśmy firmie Komputronik Biznes obsługę informatyczną wszystkich naszych biur w Polsce – komentuje Małgorzata Sprusińska, Operations Manager Berlitz.

Współpraca w ramach projektu pozwoliła na przeprowadzenie inwentaryzacji i weryfikacji stanu sprzętu IT, a także na ustalenie standardów dla oddziału Berlitz w Polsce. Najbardziej optymalnym rozwiązaniem, a jednocześnie najkorzystniejszym pod względem finansowym, okazała się usługa outsourcingu. Opcja ta jest zdecydowanie tańsza, niż budowa dedykowanego działu IT dla oddziałów w Polsce.

Warunki umowy są korzystne i zabezpieczają nasze potrzeby, a realizacja wsparcia odbywa się również w języku angielskim. Wierzymy, że współpraca z Komputronik Biznes będzie się rozwijać tak dobrze, jak dotychczas – dodaje Małgorzata Sprusińska.

Obecnie, w ramach outsourcingu, wszelkie zgłoszenia związane ze środowiskiem IT Berlitz w Polsce trafiają do Działu Helpdesk Komputronik Biznes. Problemy rozwiązywane są zdalnie lub, w razie potrzeby, na miejscu przez serwisanta. Dzięki dużej liczbie techników integratora, rozmieszczonych na terenie całego kraju, usługi są świadczone zgodnie z Service Level Agreement zawartym w Umowie.

Zrozumienie potrzeb klienta, proaktywne podejście do stawianych wyzwań i zespół doświadczonych pracowników to filary sukcesu w tym i wielu innych projektach outsourcingu IT, jakie z sukcesem prowadzimy – podsumowuje Sebastian Pawłowski, wiceprezes Komputronik Biznes Sp. z o.o.

Informacje na temat tego, jak również innych wdrożeń, można znaleźć na kanale firmowym Komputronik Biznes na portalu YouTube.