Nowa technologia TIBCO: BI na tabletach i smartfonach

8

TIBCO wprowadza na rynek nową technologię – TIBCO Spotfire Mobile Metrics. Dzięki niej można korzystać z Business Intelligence na dowolnych urządzeniach mobilnych. Rozwiązanie wpisuje się w strategię TIBCO, której jednym z celów jest zapewnianie natychmiastowego, wygodnego wglądu w kluczowe informacje o kondycji biznesu.

BI na smartfonie lub tablecie
W lutym br. na rynek trafiło nowe rozwiązanie wspierające wykorzystywanie Business Intelligence na dowolnych urządzeniach mobilnych. TIBCO Spotfire Mobile Metrics pozwala o każdej porze, bez dostępu do komputera, uzyskać podgląd ważnych dla użytkownika wskaźników biznesowych. Dzięki nowej technologii zarówno menedżerowie jak i pracownicy mają odnosić więcej korzyści z eksplorowania informacji potrzebnych im w pracy. Twórcy Spotfire Mobile Metrics podkreślają elastyczność oraz walory warstwy prezentacji rozwiązania – przede wszystkim intuicyjne, dostosowane do charakteru pracy użytkownika wizualizacje oraz prosty interfejs. Główną korzyścią jest dostęp do kluczowych informacji, które są „pod palcem” smartfona, o każdej porze i gdziekolwiek się jest. By z nich korzystać, nie trzeba logować się do interfejsów systemów BI.

Kluczowe wskaźniki i informacje „pod palcem”
Jednym z zadań TIBCO Spotfire Mobile Metrics jest wspieranie użytkowników w ich bieżących działaniach poprzez łatwy i wygodny podgląd stopnia realizacji indywidualnych celów. Dla przykładu: menedżer z pionu finansowego może weryfikować rozbieżności w planie budżetowym, szef sprzedaży ma wgląd w bieżące rezultaty swojego zespołu, a pracownik operacyjny widzi stopień realizacji własnych KPI. Zdaniem TIBCO, dostęp on-line i „od ręki” do tego rodzaju informacji odpowiada na współczesne potrzeby pracowników mobilnych i organizacji.

TIBCO Spotfire Mobile Metrics można wykorzystać jako technologię dostępu do różnego rodzaju informacji pochodzących z dowolnych źródeł danych korporacyjnych, takich jak bazy i hurtownie danych czy systemy raportowania. Zdaniem TIBCO, niedostatek czasu to jedno z ograniczeń wykorzystania BI, aplikacji analitycznych i raportowych. „W każdym sektorze użytkownicy biznesowi doceniają możliwość szybkiego przejrzenia kluczowych wskaźników, aby się upewnić czy w ich obszarze wszystko jest w porządku. Mobilne BI pomaga im w tym – dostają niezbędną informację wtedy, kiedy sami chcą i dzięki temu szybciej podejmują decyzje” – powiedział Patrick Husting, współzarządzający produktem TIBCO Spotfire. Obecnie firmy przetwarzają ogromne zbiory informacji. Technologicznym wyzwaniem stało się ich udostępnianie pracownikom, tak aby były podane w użytecznej i wygodnej formie. Spotfire Mobile Metrics wraz z możliwością określenia indywidualnych KPI w pełni na to wyzwanie odpowiada.

W jakich sytuacjach i dlaczego Spotfire Mobile Metrics można traktować jako poszerzenie możliwości narzędzi BI oaz innych aplikacji analitycznych. Oto główne cechy i korzyści nowej technologii:

• natychmiastowa prezentacja szans, problemów, wyjątków i trendów podana w łatwej do odczytania i zrozumienia formie w trybie real-time,
• pełna personalizacja – zindywidualizowanie prezentacji danych pod każdego z odbiorców,
• skuteczniejsze zarządzanie przez cele dzięki prezentacji KPI,
• pełniejsza wiedza o mających wpływ na biznes trendach oraz o przyczynach ich powstawania,
• wsparcie dla BYOD (wykorzystania prywatnych urządzeń w firmie) – Spotfire Mobile Metrics można wykorzystywać na urządzeniach mobilnych z systemami iOS, Android oraz Windows.

Spotfire Mobile Metrics można przetestować
Pod adresem spotfire.tibco.com/mobiletrial udostępniona jest darmowa wersja Spotfire Mobile Metrics (14-dniowa wersja próbna), którą można przetestować we własnym środowisku korporacyjnym. Więcej informacji o TIBCO Spotfire Mobile Metrics: http://spotfire.tibco.com/~/media/content-center/datasheets/spotfire-mobile-metrics.pdf.