Laserowy Ogranicznik Wysokości S-LiDAR – rewolucyjny produkt poprawiający bezpieczeństwo w intralogistyce

252

Wózki widłowe uderzają o bramy, przejazdy, zahaczają o systemy wentylacji czy instalacje p.poż? Niedostosowanie wysokości wysuniętego masztu lub wjeżdżanie wózkiem wysokiego składu w miejsca o obniżonej wysokości to jedne z najczęstszych przyczyn uszkodzeń nadproży bram czy  podwieszonych instalacji. Często występującym zagrożeniem jest także jazda z wysoko uniesionym towarem, koszami lub kratą zabezpieczającą.

Wjechanie wózkiem w niecałkowicie otwartą bramę nie tylko powoduje straty materialne, konieczność wymiany uszkodzonych przęseł bramy, ale stanowi również potencjalne zagrożenie dla operatora lub pracowników znajdujących się w okolicy.

To samo dotyczy podwieszanych pod sufitem systemów wentylacji lub przeciwpożarowych. Często takie instalacje umieszczone są w obniżonych miejscach – pod antresolą, przejazdami, pod konstrukcjami. Jeśli w tych obszarach odbywają się prace magazynowe z użyciem wózków widłowych istnieje duże ryzyko, że operator podniesie towar za wysoko lub nie obniży masztu dostatecznie i zahaczy o rurkę, nierzadko ryzykując np. zalanie obszaru wodą.

Aby zapobiec takim sytuacjom warto zastanowić się nad wdrożeniem innowacyjnego rozwiązania jakim jest Laserowy Ogranicznik Wysokości S-LiDAR

Laserowy ogranicznik wysokości S-LiDAR stosuje się do miejsc takich jak:

  • bramy przesuwne i bramy zwijane
  • przejazdy, korytarze
  • korytarze regałowe
  • antresole
  • systemy wentylacyjne lub sprężonego powietrza
  • koryta kablowe
  • systemy przeciwpożarowe
  • podwieszane przenośniki
  • innych miejsc, gdzie istnieje ryzyko że zbyt wysoki wózek zahaczy i uszkodzi konstrukcję / przedmiot

S-LiDAR – zasada działania

Skaner laserowy umieszczony na odpowiedniej wysokości wysyła płaszczyznę wiązek laserowych w wyznaczonej strefie. Jeśli w tej płaszczyźnie pojawi się obiekt (maszt wózka, towar, paleta, krata itp.) system uruchamia sygnalizatory ostrzegawcze. Po usunięciu obiektu ze strefy (obniżenie masztu, odjechanie wózkiem) alarm wyłącza się. Dzięki takiemu rozwiązaniu operator wózka wie, że stanowi zagrożenie dla konstrukcji i musi dokonać korekty wysokości, aby móc przejechać bezkolizyjnie. Brak sygnału alarmowego wskazuje, ze wysokość wózka jest odpowiednia i przejazd może być kontynuowany.

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wprowadź swój komentarz!
Wprowadź swoje imię