W co trzeciej polskiej firmie nakłady na automatyzację urosły nawet o 60 proc.

193

Od lat mówiło się, że rodzime firmy wydają za mało na IT. Badanie VMware pokazuje, że nad Wisłą nastąpiła zmiana. Niemal wszystkie przedsiębiorstwa (96 proc.) biorące udział w badaniu zwiększyły nakłady na digitalizacje. Mało tego, Polacy doskonale wiedzą, czego chcą od technologii.

W ciągu ostatnich dwóch lat w niemal każdej polskiej firmie (96 proc.) zwiększono budżety na digitalizację, wynika z badania VMware. Kwoty alokowane w IT, w co trzeciej firmie urosły nawet o 60 proc. – Skala nie powinna być zaskoczeniem. Ostanie dwa lata to zauważalny wzrost zainteresowania technologią, która stała się antidotum na wszelkie zawirowania gospodarcze. Co powinno cieszyć to fakt, że tym razem słowa zamieniono w czyn i obserwujemy wzmożone zainteresowanie nowoczesnymi rozwiązaniami IT – mówi Mateusz Kluba, Product Owner obszaru Produkcja z BPSC, śląska spółka działa w segmencie informatycznym i z wyprzedzeniem dostrzega rynkowe trendy. Jak podkreśla ekspert z katowickiej firmy IT, efekty inwestycji widoczne będą z “lekkim poślizgiem”. – Skutki inwestycji w technologie nie są widoczne natychmiast. Informatyzacja to nie tylko wdrożenie technologii, to także wprowadzenie istotnych modyfikacji biznesowych w wielu obszarach, które pomogą ją odpowiednio zagospodarować – tłumaczy Mateusz Kluba.

Szybciej, taniej i bezpieczniej

Inwestycje w automatyzację polskich firm nie są efektem mody. Mają być odpowiedzią na bardzo konkretne wyzwania. Technologia ma pomóc przede wszystkim
w optymalizacji procesów. Ponad połowa pytanych firm (52 proc.) spodziewa się, że IT pozwoli działać im szybciej i taniej. Niewiele mniej (50 proc.) oczekuje, że wzrośnie ochrona przed cyberatakami. 42 proc. zapytanych oczekuje, że pieniądze wydane
na technologie przełożą się na większą niezawodność sprzętu i wyższą produktywność pracowników. – Umiejętne mapowanie wąskich gardeł
ma niebagatelne znaczenie dla skutecznego wdrożenia. Jeżeli firma wie, co chce poprawić, łatwiej jest znaleźć adekwatne narzędzia. Wdrożenie to zawiła droga, trzeba wiedzieć, gdzie, z kim i po co się idzie.
– obrazowo wyjaśnia Mateusz Kluba.